وظیفه

کثرت مشغله و جابجایی و درس و امتحان از یک سو و فراموشی خاصی که گریبانگیرم شده بود که حتی شناسه ورود را از یاد برده بودم سبب وقفه ای طولانی گشت ....

دوستی می گفت ( رنجیده از آزار گروه هماآلان):

عمر مفید گلبولهای قرمز ۱۲۰ روز است در این مدت آنها وظیفه دارند که اکسیژن را از ریه گرفته و به سلولهای سراسر بدن  برسانند و خود بهره ای نبرند در پایان این دوره آنها خواهند مرد بدون هیچ حقی و بدن آنها را دفع میکندو تنها در این صورت است که وظیفه آنها به تمام و کمال پایان می پذیرد و بدن سالم سالم می ماند ....

اما ......

اگر پس از این دوره گلبولهای قرمز بنا برهر دلیلی اقدام به مرگ خودآگاهانه ( خود پس زنی) نکرده و بخواهند از امتیاز بهره گیری از اکسیژن استفاده کنند دست به ایجاد کلونی در بدن زده و بجای رساندن اکسیژن به اعضا آنرا خود مصرف می کنند و به مرور بدل به الگویی برای گلبولهای تازه زاده شده میشوند و کلونی گسترش می یابد .

و اینگونه سرطان پدید می آید و سرنوشت محتوم چنین بدنی مرگ است و حتی در کالبد شکافی ها دریافته اند که این کلونی ها تا مدتی پس از مرگ ارگانیسم نیز قادر به ادامه حیات بوده اند .

برخی از اوقات این کلونیها را از بدن خارج می کنند اگر با خروج این غدد بدن سلامت خو د را باز یافت پس غده خوش خیم بوده است اما در پاره ای اوقات این غدد پس از خروج نیز باز زاده می شوند زیرا که فرهنگ خود محوربینی در حافظه ژنتیکی گلبولها رخنه کرده و این غده بدخیم است.

این بحث پزشکی را پزشکان مطلع بر من ناآگاه ببخشند .

نظرات 1 + ارسال نظر
ونوس شنبه 1 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:36 ب.ظ

وسعت دید و قدرت تحلیل ومطلع بودن در زمینه های مختلف تو ستودنی است
لطفا ادامه بده.

این نظر لطف شماست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد